Apie mus :

Naujienos

 

Negabaritinių krovinių pervežimui degama žalia šviesa

2009-09-21

PRANEŠIMAS SPAUDAI                                                                                                 2009 m. rugsėjo 20 d.

 

Klaipėdos mokslo ir technologijų parke (KMTP) startuoja tarptautinis projektas „Oversize Baltic". Juo siekiama sukurti Lietuvos negabaritinio transporto plėtros strategiją, supaprastinti negabaritinių krovinių transportavimo sąlygas bei procedūras, suformuoti negabaritinio transporto koridorių vidaus ir tranzito reikmėms. Įgyvendinant svarbius Lietuvai ir visam Pietų Baltijos regionui svarbius infrastruktūros, energetikos bei jūrinių technologijų gamybos bei statybos projektus, būtina užtikrinti sklandų negabaritinių krovinių pervežimą. Deja, didelių krovinių vežėjai susiduria su aibe trikdžių ir bereikalingų formalumų.

„Dabar negabaritinių krovinių gabenimas Pietiniame Baltijos regione gana chaotiškas. Kiekvienas projektas reikalauja atskirų derinimų ir dokumentacijų. Tai užima labai daug laiko. Vien leidimų gavimas užtrunka kelis mėnesius, o kur dar infrastruktūros paruošimas, kitų formalumų sutvarkymas? Norint pritraukti didesnius tranzito srautus ir paskatinti regiono ekonominį konkurencingumą, būtina ieškoti kelių, kaip supaprastinti pervežimo procedūras bei padidinti negabaritinio krovinio transportavimo galimybes" , - sakė KMTP direktorė Roma Stubrienė.

Projektu „Oversize Baltic" siekiama pagerinti didžiųjų krovinių transportavimo sąlygas, išplėsti industrinės plėtros zonas, surasti būdų, kaip supaprastinti leidimų išdavimą bei maršrutų parinkimą. Kiekviena valstybė turi atskirą tvarką, reglamentuojančią negabaritinių krovinių pervežimą, todėl norint sukurti palankias sąlygas tranzito srautams, būtina ieškoti būdų, kaip šias procedūras palengvinti. Pasak specialistų, vienas iš sprendimo būdų - sukurta bendra virtuali bazė. Procesų supaprastinimas bei kaštų sumažinimas sukurtų sąlygas Pietų Baltijos regiono komerciniam pranašumui, pritrauktų daugiau investicijų bei tranzito srautų į regiono uostus.

Projekte daug dėmesio skiriama negabaritinio transporto koridoriaus vidaus ir tranzito reikmėms suformavimui. Iki šiol kiekvienam stambiam kroviniui buvo ruošiama studija. Projekto organizatorių teigimu, kiekvienam projektui kurti atskirą studiją neracionalu, todėl būtina atlikti išsamią ir bendrą analizę, kuri nubrėžtų konkrečius kelius, kuriais didžiuliai kroviniai be trikdžių galėtų judėti ir šalies teritorijoje, ir už jos ribų.

„Aukščiausiu valdžios lygmeniu sukūrus vieningą ir išsamią studiją, būtų galima formuoti negabaritinio transporto koridorius, kurie apraizgyti visą Lietuvą. Tada be problemų kroviniai galėtų pasiekti svarbius Lietuvos pramoninius objektus - Klaipėdos jūrų uostą, infrastruktūros, energetikos bei statybos projektus, taip pat pasitarnautų tranzitui, mat be kliūčių būtų galima pasiekti sieną su Baltarusija, Lenkija bei Latvija. Tikimės, kad projektas „Oversize Baltic" paspartins šių procesų eigą. Įgyvendindami projektą, sieksime sukurti Lietuvos negabaritinio transporto plėtros strategiją, kuri bus bendros Pietų Baltijos regiono negabaritinio transporto plėtros strategijos dalis " , - teigė R. Stubrienė.

Projektas „Oversize Baltic" įgyvendinamas Pietų Baltijos bendradarbiavimo abipus sienos 2007-2013 programoje. Projektą inicijuoja ir įgyvendina KMTP kartu su 8 partneriais iš Lietuvos, Lenkijos, Vokietijos ir Švedijos.

BTV žinių reportažas apie projektą:

Tarptautinė konferencija KMTP (H. Manto 84, Klaipėda) organizuojama rugsėjo 22 - 23 dienomis. Joje dalyvaus Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, AB „Mažeikių nafta", įvairių laivybos kompanijų, logistikos bendrovių, KMTP atstovai. Patirtimi ir pasiūlymais, kaip pagerinti negabaritinių krovinių pervežimą dalinsis svečiai iš užsienio.

Pranešimą paruošė:
Ryšių su visuomene kompanija „VRA"
Direktorius Andrius Sutnikas
8 686 37681

Grįšti į naujienų sarašą

Atsiliepimai apie 10 metų bendradarbiavimą su KMTP

Kiekvieną kartą, kai peržengiu KMTP duris, mane nepaliauja stebinti, kiek čia daug visko vyksta. Kartais pasijaučiu kaip pievoje, kurioje dūzgia labai daug bičių. Būdamas KMTP gali, regis, nieko nedaryti, tačiau vien būdamas čia, aplimpi tom žiedadulkėm - mintim, idėjom ir gera energija.

 

UAB „Grand partners“ konsultantas

Vaidas Levickis

Mūsų, roboto konstruktorių, draugystė su KMTP prasidėjo prieš kelerius metus. Keisčiausia, kad ne aš juos suradau, o jie mane. Kartu surengėme sumo robotų varžybas, kurios sulaukė visų susidomėjimo - prie mūsų ėjo žmonės ir klausė, kaip iš „lygios vietos" atsirado tiek daug robotų konstruktorių Klaipėdoje? Parkas mums suteikė galimybę į dienos šviesą ištraukti mūsų inžinerinius sprendimus, jais susidomi vis daugiau jaunimo. Dabar mes, parko padedami, esame žinomi ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.

Robotų konstruktorius

Vitalijus Rodnovas

Ar Jūs patenkinti KMTP teikiamų paslaugų kokybe?